vrijdag 12 september 2014

A beautiful dress



Dit prachtige kleedje kreeg mijn Roos!
Gemaakt door Atelier Assemblé,



Wat een leuk patroon voor een kleedje … Wat een mooie kleurencombinatie, waar ik zelf nooit voor zou kiezen … Ik ben verliefd.
En daar kwam de inspiratie … Dit kleedje moet ik namaken maar dan met mijn eigen twist.
Enthousiast tekende ik het patroon zelf op maat van Roos:
Voor het rokje gebruikte ik als basispatroon ‘de plooirok’ van Mme Zsazsa uit haar boek ‘Allemaal rokjes’ (Hier en daar tekende ik wat aanpassingen zoals het platstuk , roklengte … ). In mijn stoffenvoorraad vond ik het mooie roosjesstofje dat ik enkele jaren geleden al kocht op een stoffenspektakel.
Het bovenstukje tekende ik zelf aan het rokje vast. Voor de stof verplichte ik mezelf om niet de fel gekleurde stofjes boven te halen maar eens voor een lichte, neutrale kleur te gaan …
 
 
 
 
 




 

Stoffen:
Grijs bovenstuk: Ki&Ko
Roosjesstof van het rokje: Stoffenspektakel

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen