maandag 20 oktober 2014

Kitschy cat girl

Enkele weken geleden vonden 2 babypoezen dat ons gezin, ook hun gezin moest worden.



Vanaf toen sloeg de poezengekte toe. Er was geen ontkomen aan ... ons leven stond nog enkel in teken van de gezinsuitbreiding. Toen ik ook nog deze poezenstof zag bij Liesellove, zou dat ongeveer het hoogtepunt worden in de poezengekte.
Het stof werd besteld ... het pakketje werd (super snel) geleverd ... het pakketje werd opengescheurd ... de dochter vindt het prachtig!



 




Als je maar 0.5 meter stof koopt, moet je er creatief mee omgaan. Het oorspronkelijke plan was een rokje. Ik dacht dat een rokje het beste was voor zo een druk motief. Natuurlijk moest ik bij het zien van de stof van gedachten veranderen en het mezelf zo moeilijk mogelijk maken. Geen rokje, een kleedje zou het worden.

Als basispatroon gebruikte ik de cup cake jurk van LMV. Met telkens maar de helft van het voor- en achterpand. Wat een smal jurkje oplevert, te smal, voor een dochter die van springen, lopen, spreidstand-achtigebewegingen enz houdt. Ik bracht een extra stukje stof aan, aan de onderkant van het rugpand, wat het ruimer maakt.
Ik werkte het kleedje af, volgens mijn lievelingsmethode, met biaislint aan de binnenkant van de armuitsnijdingen en halslijn. Een blinde rits vond haar plaatsje in het midden van de rug.

Een kind laten poseren, naar jouw gedachten, is al een behoorlijk onmogelijke opdracht. Een kind met 3 poezen ... ja, dat gaat gewoon niet :-).







4 opmerkingen:

  1. geweldig schoon :) blij dat jullie content zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig kleedje! En het was ook het meest aangeklikte item in de Sew+Show link party, dus je wint een Sunday Picnic Dress patroon. Mail me even op straightgrainblog[apestaart]gmail.com, en dan zorg ik dat Suz jou het patroon toemailt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, geweldig, super, fantastisch = jeeeej ... Dank je wel!

      Verwijderen