maandag 24 november 2014

Een Schotse Mara

Zou jij een Schotse kilt kunnen maken voor mijn dochtertje?
Dat was de vraag, dat was de uitdaging.
 
Ik voel niet meteen een grote liefde voor de Schotse ruitjes ... Mijn argusogen waren alert. Maar ik hou wel van een opdracht die ik dan zelf mag invullen, ik deed een poging.
Een simpel rokje met elastiek, waarvan het patroon niet meer is als een rechthoek. Tot op de knieën, want zo moet dat blijkbaar bij een kilt. Toch graag een strikje erbij, het is dan ook naar mijn hand.
Enkel een rokje leek me zo weinig ... ik maakte nog een kleedje met het Mara patroon van Compagnie M , zoals ik hier ook al eens maakte.
Gaandeweg kon je in die argusogen van mij een zekere twinkeling vaststellen. Dit had ik niet verwacht. Mooi! Meestal zorgen mooie (vaak ook dure) stoffen, en niet zozeer het patroon, voor het mooie resultaat. Ditmaal was het omgekeerd. Mara laat deze Schotse stof schitteren.  Ik vond het zelfs een beetje moeilijk om mijn  Schotse Mara af te geven aan de opdrachtgever. (Dat zijn zeker de mooiste cadeautjes?) Dus toch nog snel  een paar foto's van Roos en haar vriendin Mara.

 
 
 
 





 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen