dinsdag 27 oktober 2015

Winterproof: zijn beanie en sjaal

Ik kan het leven niet volgen ... Hoe snel gaat de tijd eigenlijk? ... Wat is er gebeurt, wanneer was dat? ... Mijn jongen van 8 jaar wil geen robot sjaal en muts meer ... neen, hij wil een stoere beanie. Dus maak ik een stoere beanie met sjaal.
 
Ik naai volgens 'mijn muts en sjaal patroon' (tutorial: de gemakkelijkste muts van wereld). Dit  keer maak ik ze omkeerbaar. Niet veel extra moeite en ik krijg 2 in 1 :-). Ik teken het patroon van de muts aan de achterzijde van het hoofd iets ruimer om het beanie effect te krijgen en ik werk maar met 2 mutsdelen.

We kiezen een streepjestricot en tijgertricot van Nosh.
Omdat tricot rekbaar is, krijgt de boord tussen de 2 mutsen in een stevige laag vlieseline.
De sjaal krijgt nog een fleecestof tussen de 2 tricots in, zo is het helemaal winterklaar.





 
 
 


Oooh maar knapperd die je bent :-)

4 opmerkingen:

  1. Mooi! En net wat ik zocht. Hou mijn blogje in de gaten, ik ga deze ook maken en zal je tutorial zeker vermelden! pippelien.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk leuk! Ik kijk ernaar uit :-)

      Verwijderen
    2. Nog even een vraagje, hoeveel stof gebruik jij? Lijkt mij echt de perfecte grootte die sjaal. Heb je een patroon voor de muts?

      Verwijderen
    3. Hey Marit, de sjaal is 24 hoog (maar wel nog x2 doen, binnenkant en buitenkant, dus in totaal 48 cm) en is 68 cm lang. Best eens meten op je juiste hoofdje :-), hangt ook wat van je stof af. Ik tekende de beanie op basis van 2 mutsdelen van 'de gemakkelijkste muts'. Ik stuur je een foto door, dan kan je beter zien wat ik bedoel :-).

      Verwijderen