woensdag 6 januari 2016

Blogtour Lila dress -jumpsuit van Compagnie M en Lily & Woody



 
 
  
Lila Dress - Jumpsuit pattern

Compagnie M - Lily en Woody
 
 
 
xxx
 
 
 
Wat vooraf ging :
Kan je  hier en hier lezen.
 
 
 
xxx
 

 
 
 
 
 
 
 
Ella wil jou heel graag helpen met het testen van jouw Lilajurkje, antwoorde ik op de oproep van Sylvia via Instagram.
Een verrassing was het als Marte van Compagnie M een mail stuurde en hun co-samenwerking aankondigde. En de verrassingen bleven maar komen ... het ging niet enkel om het testen van het basis Lilajurkje, er was ook nog een omkeerbaar jurkje, een overslagjurk met rimpelrok en een jumpsuit (ook jongensmama's kunnen blij zijn).
Ik maakte een basisjurkje en een jumpsuit maatje 68.
 
 

 
xxx

 

Lilajurk

 

Vol ongeduld maakte ik mijn basis Lila die ik wel omkeerbaar is. Dan krijg je 2 kleedje voor de prijs van 1 en heb je altijd een 2de kleedje bij de hand als er 1 vuil is. (Oei sorry zoiets mag je niet luidop zeggen :-).
Omdat ik dus zo vol ongeduld was en nog geen stofjes was kunnen  gaan kopen, gebruikte ik een paarse en roze tricotstof die hier nog ergens lag :-). Voor het zakje gebruikte ik flamingostof om het wat speels te maken.


 




xxx

Jumpsuit
 
Ik  maakte een 1ste jumpsuit en werd er helemaal verliefd op. Oh bijna had ik Ella opgegeten van schattigheid. Oh maar zo erover!
Ik koos voor zwart-wit (want daar heb ik het de laatste tijd nogal voor) gestreepte tricot in combinatie met een licht roze tricot. Je kan deze vinden bij Veritas. Als detail ging ik voor een net iets te grote strik, waardoor het eigenlijk geen detail meer is.
 
Mijn eerste testversie vond ik iets te ruim. Marte deed hier en daar wat aanpassingen aan het patroon waardoor jumpsuit nummer 2 gewoon perfect zit. Ik gebruikte dezelfde stof maar dan omgekeerd en met het standaard zakje.





 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mijn liefde voor deze jumpsuit?
 
   De hoge taille en korte bovenstukje creëren een subtiele retrolook en maken dit kruippakje juist zo uniek.
 
Door de duidelijke instructies van Marte en Sylvia in de handleiding is deze jumpsuit snel klaar .
(ongeveer 1.5 uur).
 
      Het is een perfect kraamcadeautje (of cadeautje voor je eigen baby).
         
Kijk naar Ella, je baby zit er lekker comfy, mals en zacht in. Oh je kan niet van die babybilletjes afblijven, pits pits. Door het dubbele bovenstukje heb je ook geen kriebelende naden die kunnen jeuken.
 
xxx

Het lijkt wel bijna alsof er eindeloos veel mogelijkheden aan dit patroon zijn. Je kan aan de drie basisstukken zoveel variaties aanbrengen, ze combineren met elkaar ... een pareltje van een patroon!
Ik toonde je enkel het basisjurkje en basisjumpsuit maat 68. Maar er is nog zoveel meer mogelijk.
Kon ik je nog niet overtuigen ... de volgende dagen kan je via de blogtour van de  Lila dress de verschillende mogelijkheden ontdekken. Hou Marte en Sylvia hun blog in het oog.
Nu toch al overtuigd (wat ook terecht zou zijn :-), het patroon van Compagnie M is nu te koop in de webshop, gebruik je code LILA10, dan krijg je deze week 10 % korting. Go go snelle beslissers. En als leuke extra is er elke dag een give away met super stofjes van o.a. Chat Chocolat, Soft cactus, Mondepot ...
 
 
xxx

 
 
 





Patroon: Lila dress - jumpsuit: Compagnie M
Stof: Het stoffenrek thuis en Veritas
Dank u aan Marte en Sylvia: Ella en ik hebben ervan genoten.

11 opmerkingen:

  1. Ella is mega schattig! Om op de eten in haar jumpsuits!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelofelijk schattig! beste wensen voor 2016 en nog veel creatief plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sara! Ella in dat jurkje... Die beentjes!... ♡♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal verliefd op jouw jumpsuitversie !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een cutiepie <3! Prachtige naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar dat een jumpsuit ook prachtig kan zijn voor een meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh Ella is zo prachtig :-) en de kleertjes ook uiteraard :-) 'hartje' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Die strik is super en leuk dat die jumpsuits zo'n setje vormen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zowel jurk als jumpsuit zijn fantastisch, maar extra <3 voor de streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen