woensdag 16 maart 2016

Miss Dalton: de snelle projecten van een #spitsuurmama

Ik heb 3 kinderen, werk full-time, heb geen huishoudhulp, ben zo gek om heel vaak gezond eten te koken en (klein maar aloverheersend detail: de baby slaapt nog steeds niet vlot door (Ja, die baby is ondertussen al 8 maanden)
 Ik heb ook een passie: kleren naaien.
Spijtig genoeg komt die even op de laatste plaats ... want na een dag werken, boodschappen doen,  kinderen ophalen, huiswerk maken, eten koken, spelen met de lievekes, alles opruimen, klaarmaken voor de volgende dag  enzo x veel .... (u kent het wel) ... is de energie op ... mijn ideeën over wat ik allemaal wil maken, welk stofje perfect zou zijn voor dat patroon ... blijven gewoon in mijn hoofd zitten.
Hoe doen die andere mama's dat toch?




Zaag zaag zaag :-) = daarom heb ik een plan bedacht: de snelle projectjes uit LMV van de spitsuurmama. Patronen die snel, makkelijk en toch mooi zijn. Belangrijk is: weinig patroondelen, geen ritssluitingen, geen ingewikkelde details ... Die projectjes zijn voor later, als ik terug meer tijd heb.
Vandaag presenteer ik u het 1ste spitsuurmamaproject (het 1ste van hopelijk vele  die zullen volgen, hahaha ik leg even wat druk op mezelf).


 
 

Miss Dalton:
Op het eerste zicht lijkt het Daltonbroekje misschien wat jongensachtig, komt ook wel door zijn jongensnaam :-). Ik maakte er eentje voor mijn meisje ... ik vind het een leuke afwisseling met de zovele 'emmaenmona-achtige' leggings. Grote broer vindt kleine zus helemaal 'hipster' (chakaaa :-). Missie geslaagd.




Op de laatste foto ziet u al een stukje van het volgende snelle projectje van deze spitsuurmama.



Patroon: Dalton broekje van LMV
Stof: Mijn grote liefde Chat Chocolat - Mondepot


15 opmerkingen:

  1. Oh zo herkenbaar... Ook hier 3 kinderen, een fulltime job en hopen stofjes, maar veel te weinig tijd om er iets mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dan hoop ik je wat te kunnen helpen/inspireren met mijn snel- klaar-projectjes

      Verwijderen
  2. Niets mis met snelklaarprojectjes.
    Ik naai vooral "om mijn kop gezond te houden", het helpt dat mijn khadetjes niet meer zo klein zijn. Ik slaag er heel vaak in om te naaien omdat ik alles in véél kleine stukken opdeel en soms letterlijk tussen soep en patatten (of terwijl het eten staat te pruttelen) op het eiland nog snel een patroondeel overneem of knip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweldige tip. DANK U xxx dat ik daar zelf niet ben opgekomen ;-)

      Verwijderen
  3. Ik doe mee met de snelklaarprojecten! Op dit moment haal ik daar écht meer voldoening uit. En je bewijst het, snel klaar kan best wel heel cool zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel x. Yes het team van de spitsuurmama's :-)

      Verwijderen
  4. Geen idee hoe jij dat allemaal doet :D Ongelooflijk dat je zelfs nog snelklaarprojecten klaar krijgt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volledig eens met Lunatiek... Chapeau dat je het toch nog voor elkaar krijgt om snel-klaarprojectjes te naaien. En helemaal niks mee hoor! Zo'n schattig Daltonbroekje! Blijven doorgaan met die projectjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi! Ik doe zoals Khadetjes, in het weekend liggen hier vaak patronen en stofjes op het eiland, en als er eens ergens tien minuten over zijn wordt er een beetje getekend. En ik heb een poetshulp, dat wel, die wil ik echt niet meer missen! Maar zo'n snel klaar projectje is altijd leuk voor instant voldoening, zeker als het zo mooike is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ermee begonnen ... met het tussenin werk :-) gaat goed voorlopig :-).

      Verwijderen
  7. Groot gelijk! Mijn kinderen zijn al wat groter, ik werk 70% en heb ook geen poetshulp en toch maak ik zeker nog niet zoveel als ik zou willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gho ja zeg. Hoe je het nog erbij neemt, ik bewonder je! Ik werk maar 3/4, heb een huishoudhulp en doe ook nog vaak de strijk weg ipv hem zelf te doen, en nog kom ik er niet al te vaak aan toe, aan dat naaien. Iemand zou de tijdwinkel moeten uitvinden, echt, een succes dat dat zou zijn, niet te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen