dinsdag 12 april 2016

Panda candy jurk

 
 
 
 
 
In een vorig blogberichtje stelde ik de vraag: hoe andere mama's het voor elkaar krijgen om zoveel moois te maken?
 
Khadetjes gaf me de sublieme tip, alles in vele kleine stukjes opdelen en om tussen de soep en patatten in te werken ....
 
Ik dacht dat ik het had begrepen ... volledig enthousiast ... maar ergens interpreteerde ik het anders ...  ergens liep het mis ... ik heb alles inderdaad in vele kleine stukjes opgedeeld ... ik werk tussen het huiswerk, eten maken, met de baby spelen in .... alleen door het chaotisch tussen in werken, moest ik het nog chaotischer maken en ben ik begonnen aan 4 projecten ...
 
Er ligt een handtas half klaar op de wasmachine, de rosajurk uit LMV ligt onder de overlock, de simpledress ligt geknipt klaar op de salontafel en nog een gracejurkje ligt te wachten op knoopsgaten ... ooohh mijn hoofd wordt gek van hahahahaha
 
 
 
 
 
 
 
 
Toch is het me gelukt om 1 exemplaar helemaal af te werken, foto's van te nemen en nu aan jullie te tonen: de panda candy jurk.
 
Hij valt niet onder mijn categorie: snelle projecten ... dat zou wel kunnen maar niet als je zoals ik de zakken en armsgaten met een paspel afwerkt. Niet dat dat zoveel werk is maar wel te veel om de naam 'snel project ' te mogen krijgen.
 
De panda-strijkapplicatie koos Roos zelf, ja mijn dochter heeft iets met panda's. Zelf vond ik het te spannend, dus streek papaheld hem op haar kleedje (lief hé .. toch even smelt ...).
 
Weet je? Jongensheld vindt dit het mooiste kleedje wat ik al ooit maakte (kus).
 
 
 




 





 
 
 
Patroon: Candy jurk LMV
Stof: Mondepot
Strijkapplicatie: Vanikke
Paspel en gouden lint: Veritas
 
 
 
 

20 opmerkingen:

  1. Een heel mooi resultaat en leuke foto's! ik kan je volledig volgen. Hier liggen ook al wat stukken geknipt en het lukt maar niet om ze ineen te steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O hoe herkenbaar zeg! Ik heb nu mezelf verplicht om alles eerst af te werken voor ik nog aan iets nieuws mag beginnen. Ondertussen vind ik hier echt overal patronen waar ik aan bezig ben of waar ik aan wil beginnen :-)
    Een mooie candy is het wel geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe mee :-) het was toch echt net iets te veel

      Verwijderen
  3. Wat een leuke Candy... En de foto's die zijn ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maak altijd mijn stuk af eer ik aan iets anders begin,raar dat we allemaal anders bezig zijn met naaien,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jongensheld heeft misschien wel gelijk want dit is wel een héél erg leuk jurkje! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Groot gelijk heeft die zoon van jou! Als ik dit jurkje hier laat zien, kan ik direct ook zo eentje maken :-) Ik probeer zoveel mogelijk stuk per stuk af te werken en leg gewoon al combinaties van stofjes en patronen klaar, dat werkt voor mij het beste :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Keischoon! Ik word gek van verschillende projecten tegelijk. Bovendien raken stukken dan meer en meer op de achtergrond met en grote kans om nooit afgewerkt te geraken. Stuk voor stuk met een grote naaiagenda in mijn hoofd, da's al chaos genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen