dinsdag 26 juli 2016

Hoppe jumpsuit

 


 
 
Fabienne van 128 toonde zo af en toe al een foto ... om de wereld nieuwsgierig te maken ... dat lukt bij mij... zo ergens onderweg begon ik te voelen dat ik dit patroontje in mijn handen moest hebben. Toen het eindelijk te koop was in de shop van StraightGrain , was het snel klik klik in de winkelmand.
Ik las ergens dat het enkel een uurtje duurde om te maken en 'dat vinden we leuk'. Maar mijn mega zin om eraan te beginnen zakte weg bij het zien van 38 pagina's knip- en plakwerk. Oh ik doe dat niet graag.
Ik was te snel ... ik denk dat An en Fabienne weten dat de gemiddelde naaister een hekel heeft aan dat knip- en plakwerk en proberen het je zo gemakkelijk mogelijk te maken. Bij het printen kan je alvast je maat kiezen, (dus toch even de eerste pagina's lezen voor je meteen op de printknop duwt). De Hoppe jumpsuit kent 2 versies (met vouw of zonder) en in de handleiding staat mooi welke pagina's je nodig hebt voor de versie die jij kiest.
 
 
 

 
Het patroontje maken was dus snel klaar. En de Hoppe zelf was precies nog sneller klaar. Want eindelijk een patroon dat meteen juist zat. Geen aanpassingen, echt geen enkele aanpassing heb ik moeten doen. Roos is groot en slank en heeft altijd een vreemde combinatie van maten waarbij de verhoudingen vaak niet helemaal meer lijken te passen. Bij de Hoppe kan je kiezen tussen de gewone of slanke maten. En die slanke maat is precies op maat van Roos.
 

 
 
Ik maakte een Hoppe zonder vouw, met zakken en schouderbandjes (halterbandjes kan je ook kiezen).
 

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Patroon: Hoppe jumpsuit (18 maanden tot 12 jaar) te koop bij StraightGrain.
Stof: Tijdens de solden heb ik me even helemaal laten gaan en heb zoveel stoffen gekocht bij zoveel stoffenwinkels dat ik niet meer zeker weet waar ik dit pareltje vond. Maar ik denk van Atelier In't Leerke. (Na het posten kreeg ik de zekerheid, ja ik heb het goed onthouden, pareltjes kan je vinden in Atelier In't Leerke :-) 
 
Reactie Roos: Oh dit pakje zit heerlijk, zo zacht, mag ik hem aanhouden?
Reactie mama: zou ik dit pakje ook in een grote maat voor mezelf kunnen maken?
 
 
 
XXX
 

16 opmerkingen:

  1. Mooie Hoppe! Haha, ik had ook meteen zin om eentje voor mezelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh hoe zalig mooi, ik vind dat je een fantastische stof hebt gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Klein vraagje: is het met een beleg of is de hele jumpsuit gevoerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met een beleg. Het achterpand heeft ook een elastiek zodat hij mooi aansluit bij de rug.

      Verwijderen
  4. Wauw, supermooie Hoppe!! De stofjes voor Fleur haar Hoppe liggen klaar maar ik geraak er ook niet aan om het patroon te plakken! (Heb ook alles geprint, misschien toch maar snel alleen haar maat printen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begrijp je volledig maar het valt echt goed mee. Ik heb het knip en plakwerk in de zetel gedaan met een 1-jarige rond mij :-)

      Verwijderen
  5. Wat een mooie! 😍 Dit patroontje staat ook nog op mn to do lijstje - die altijd maar langer en langer lijkt te worden 😆
    Ps : Het stofje komt idd van bij ons (In 't Leerke) dat heb je toch goed onthouden 😜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef ik wist het nog :-). Ik heb toen een paar pareltjes bij jullie gekocht :-)

      Verwijderen
    2. Fijn dat je de stofjes leuk vindt! Ik heb een linkje naar je blogpost gezet op onze fb pagina :D

      Verwijderen
  6. Ben echt fan van deze versie!! Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig mooi Sara! Ik zet hem even op mijn fb site ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die stof lijkt er geknipt voor... prachtexemplaar maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je doet me weer eens twijfelen of ik dit patroon toch eens zou maken...
    super leuke versie!!!

    BeantwoordenVerwijderen