maandag 29 augustus 2016

3 knoopjes op een rij - Just knot it

 



Katoenenkleedjes maken, het duurt zo lang en alles moet mooi nauwkeurig passen.
 Het geduld heb ik er niet voor. Mijn liefde gaat uit naar kleedjes uit tricot. Maar ik vind ze wel mooi, die katoenenkleedjes. En ik ondervond dat sommige patronen toch de moeite waard zijn om ze net iets meer tijd te geven.
De juiste woorden ga ik niet vinden om te omschrijven hoe mooi ik de Just knot it van Mind the Whale vind. De overlappende zijnaden, dat knoopje, het rimpelrokje ... prachtig.
En ik ben niet alleen, zou de Just knot it , het meest gemaakte kleedje van 2016 kunnen zijn?





3 knoopjeskleedjes maakte ik.
Uit vrees dat ik misschien een te kleine maat zou nemen (en al mijn werk voor niets zou zijn) koos ik een te grote maat voor mijn 1ste testkleedje. Lees goed (schrijf ik eigenlijk voor mezelf), ja, je moet gewoon volgen wat er staat en de maat nemen die bij de centimeters van jouw dochter horen. Misschien wel een voordeel, volgend jaar kan ze deze nog een zomer aandoen. Versie 2 en 3 zijn wel Roos haar maat en dat past haar ook echt beter.










 3 heel verschillende kleedjes en toch 1 patroon.
Ik kan mijn stijl niet omschrijven ... ik ben niet te plaatsen in 1 richting ... ik vind zo veel stijlen mooi ... ik heb een zwak voor monochroom, maar hou ook van romantische bloemetjes, de marine look-de klassieker van alle klassiekers blijf ik ook steeds super vinden, kleurenchaos en zo nu een dan een pastelletje mogen ook. Hoe anderen dat doen, dat weet ik niet, tot 1 stijl horen :-).
 

 









Patroon: Just knot it - Mind the Whale
Stof vogelkleedje: gekregen van een lieve collega
Stof bloemenkleedje, met paspel en knoopjes: bloemenstof: gevonden op een rommelmarkt - perzikstof en paspel: Veritas. Knoopjes: uit de oude doos van oma
Stof tijgerkleedje met plooien in het voorpand: tijgerstof: Michael Miller van Sweejke - okerstof: Veritas
 


 
xxx

7 opmerkingen:

  1. Mooie exemplaren! Mijn favorietje is jouw tweede versie. Ik begrijp wat je zegt over die stijlen. De mijne is ook zo breed dat ik mezelf niet in hokje kan plaatsen. Ik vind het ook best wel leuk, zo'n uiteenlopende garderobe :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi!! Wat een werk x3! Respect!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van ze allemaal! Prchtige foto's en snoetjes erop! Helaas hebben mijn dochters het tegenwoordig minder begrepen op katoenen jurken.... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai zeg, alledrie zooooo mooi!! Je bent nogal productief geweest zeg, Waauw!! Het staat haar beeldig!!

    BeantwoordenVerwijderen