maandag 8 augustus 2016

Hoppejumpsuit - pamperproof #kcw1

Kids clothes week, dat is een 7 dagen lang, 1 uurtje naaien voor je kinderen en dit samen (maar toch alleen) met anderen over heel de wereld.
Elke dag een uurtje? Ik weet niet of me dat zal lukken, maar de afgelopen weken heb ik zoveel naai-energie dus proberen doe ik het graag.
 

Ik maakte even geleden, deze Hoppe jumpsuit (van StraightGrain en 128) voor Roos. Het patroon start pas vanaf 18 maanden maar ik speelde wel met het idee om hem ook voor de 1-jarige Ella te maken. Petitcelinemien deed me voor en zei dat hij paste voor haar 1-jarige.
Echt praktisch is zo een jumpsuit voor kleintjes met een pamper niet, dus herwerkte ik de Hoppe en maakte hem pamperproof.






Heb jij ook nog een kleintje in pamper rondlopen? En wil je Hoppe graag maken?
Ik toon je hier hoe je dat kan:

1. Volg alle stappen van de handleiding van het patroon maar stop even bij nr 12.
2. Overlock de binnenzijden van de pijpen niet.
3. Maak een extra patroondeeltje, 'knopentussenbeennaadstukje'. Teken deze over op patroonpapier en nadien knip je het uit de stof.



4. Eventueel kan je vlieseline instrijken om het extra stevig te maken als straks de drukknopen erop komen.
4. Vouw het 'knopentussenbeennaadstuk' in de lengte toe (met de niet goede kant op de niet goede kant).
5. Speld het 'knopentussenbeennaadstuk' met de open zijde naar de binnenkant op de tussenbeennaad van de voorzijde van je jumpsuit (goede kant op goede kant).



6. Overlock of stik deze op 1 cm.
7. Doe dit ook voor de achterzijde van je jumpsuit.
8. Leg beide knopentussenbeennaden op elkaar (de voorkant ligt op de achterkant) en ga over naar stap 13 van de handleiding om de enkelboorden te stikken.



9. Plaats nog drukknopen op de knopentussenbeennaden.
10. Voila, jouw Hoppe is klaar voor je kleintje.




 
 






Patroon: Hoppe jumpsuit van StraightGrain.
Stof: Stof op zolder (maar ik denk wel op veel plaatsen verkrijgbaar).




xxx

6 opmerkingen:

  1. Geweldig! ♥ voor dat snoetje trouwens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk gedaan! En inderdaad, dat snoetje :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's nog eens een praktische oplossing! En 'knopentussenbeennaadstuk' :-) zalig woord!

    BeantwoordenVerwijderen