zaterdag 12 november 2016

Bloggers for life - Roos haar knuffeldoekjes

 
Na het succes van vorig jaar konden Annelies en Sarah niet anders als een vervolg geven aan Bloggers for life:

In november is er een veiling waarvoor je lotjes kunt kopen voor de 42 handgemaakte stuks (1 voor 1 pareltjes, je kan ze hier bewonderen). In oktober kon iedereen die dat wilde mee naaien met de sewalong (Sarah van khadetjes maakte 4 patronen). De maaksels gaan integraal naar de dienst kinderoncologie van het UZ Gent, de opbrengst van de veiling gaat naar de vzw Altijd Vrouw.


 


Roos en ik maakte knuffeldoekjes voor de zieke kindjes. Zo dankbaar dat ik 3 gezonde kinderen heb en misschien wel nog dankbaarder dat ik samen met 1 van hen een mini bijdrage kan doen voor de kindjes die nu even minder geluk hebben. Misschien kunnen we hun gedachten even verzetten en vinden ze wat troost in de oh zo zachte knuffeldoekjes die Roos met zoveel enthousiasme en liefde maakte.

De stukken stof werden gekozen, er werd lang nagedacht wie het beste bij wie paste, er werd geknipt met mama haar schaar (wat normaal gezien ernstig verboden is ;-) en mama hielp een beetje met toestikken.



 
 













Hoe zo een knuffeldoekje juist werkt heeft Ella nog niet helemaal door :-)





 
 
 
Roos en Ella dragen mijn kleedjespatroon dat ik zelf tekende en ondertussen al in enkele maten meegaat. 
 
Die lieve kleine Ella kreeg ook een Oliver van Emma en Mona en Minniemie.
 
 
 
 
Ook wil ik heel graag nog even zeggen: wow wow wow -super super super- zoveel vuistjes en hartjes voor Sarah en Annelies!


xxx





6 opmerkingen:

  1. Leuk. En nog fijner als er al een dochter kan helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie reeks maakte je! En hoe leuk dat je dit samen met je dochter deed! Ik voltooide gisteren eindelijk het 4de sew-alongproject! Nog te bloggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe van vuistje terug zeg, en van nog veel meer hartjes omdat je deze prachtexemplaren samen met Roos maakte. Ongelooflijk dank je wel daarvoor ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oo, zo fijn dat je dit samen met je dochter deed,
    dat is ook hartverwarmend :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen