zaterdag 5 november 2016

Lewis coat voor jongens - Compagnie M

Lewis coat - de klassieker!



De Louisa coat was nog maar net gelanceerd of Marte heeft het gekke idee om een jongenspatroon van een jas te maken. Een jongens-Louisa die de naam Lewis krijgt. Ook ik mocht deze als 1 van de eerste in het super geheim testen. Helemaal geen tijd had ik hiervoor maar die Lewis kroop in mijn hoofd en moest gemaakt worden (in 4 dagen).
 









 
Kleine Louisa krijgt een grote broer. Ze lijken een beetje op elkaar maar zijn toch weer anders. Alle 2 wel helemaal naar de genen van Compagnie M. Een beetje gekkenwerk, 2 jassen maken op zo korte tijd. Maar de duidelijke instructies van de handleiding maken wel dat je vlot kan verder werken (zo tussen alles door ;-). Ik denk ook echt dat iedereen aan deze jas kan beginnen.
Net als Louisa heeft  Lewis tal van mogelijke opties: met speciale rug, gewone rug, met knopen, met rits, mouwboorden, ...

Wij kozen voor een klassieke Lewis, met een gewone rug en met knopen.


 
 
 

 


Mijn stoffenkeuze volgen gaat niet meer. De bijna 10-jarige vindt alle stoffen kinderachtig. Ook de stoffen die niet kinderachtig zijn. Wat volgt is een serieus  onderhandelingsproces.
Een zachte velour stof wordt gekozen als buitenstof. Oh zo een klassieke keuze voor zo een kleine jongen. De binnenstof werd een lange zoektocht, die haar einde vond in onze living, in de zetel, bij het dekentje. Een topkeuze, streelzacht, gewoon perfect.
Niemand is zo blij als Cisse met wat ik voor hem maak. Daarvoor doe je het toch!

 
 
 
 
 
 
 


Nog tot 4 december kan je genieten van 10% korting met de code LEWISCOAT10 voor het jongenspatroon en LEWISCOAT10 voor het meisjespatroon.
En dat is nog niet alles, er is ook de ‘Compagnie-M - the sewing contest: fall 2016’. Een naaiwedstrijd met 3 categorieën en 9 prijzenpakketen, alle info legt Marte je mooi hier uit.

De middeldochter staat er ook even bij, die huppelde hevig zoals ze is achter elke foto door. Neen, zij heeft nog geen Louisa aan ... ik voel de druk ... zij verdient er ook eentje ... ik weet het ... maar ik ben struisvogel ... even geen tijdsdruknaaien voor mij ...
 

En dan denk ik dat dit avontuur naar zijn einde is ... tenzij Marte misschien nog gekker wordt en een dames-en heren versie uitwerkt? (Hihi, knipoog maar het zou wel super zijn).


Hap hap, té schattig, ik eet u op :-)
 

9 opmerkingen:

  1. kei toffe foto's en een leuke jas voor je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, allebei pareltjes van jassen! En slim gezien om het dekentje uit de zetel als voering te gebruiken (die voering viel me al direct op als zalig knuffelig!). Chapeau om op zo weinig tijd zo hard te knallen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! De stofkeuze had ik inderdaad ook niet verwacht van een 10jarige maar het is wel de perfecte stof voor de jas! Heel mooi!
    En ik zou toch maar aan die laatste Louisa beginnen hoor ;-) Je kan je dochter toch niet teleurstellen zeker??? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Maar dat had ik meen ik al gestuurd ;-) uw zoon straalt er in!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat laatste zinnetje! Haha, veel te grappig. Doe er nog maar twee hapjes bij, ze zijn alledrie om op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jasjes, vooral de mini versie is zo cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch heel mooi gekozen van de zoon, hoor! En die zachte voering in de zakken, zalig lijkt me :-)

    BeantwoordenVerwijderen