zondag 4 december 2016

Irene jurk - een gratis patroontje


Een testersoproep heeft onmiddellijk mijn aandacht ... en zeker als het een oproep van mijn blogvriendin Isabel van Bel'Etoile is. Zij heeft een jurkje dat ze mooi vond in verschillende maten digitaal gemaakt en ze is zo lief om dat met ons te delen. Het resultaat is een simpel a-lijn jurkje dat haar detail vindt in een  leuk knopenpadje.
De lengte van het kleedje is pittig kort, perfect voor mijn pittige dochter :-).


 
 
Eigenlijk vraagt het kleedje om gemaakt te worden in een gewoven stof... maar dat had ik nu net niet meer in mijn stoffenkast liggen. Af en toe moet ik een afspraak met mezelf houden en mag ik gedurende een paar weken geen stof kopen. Dus ik testte ik het jurkje uit in een katoentje (met voering). Ook met katoen valt het mooi recht!
 
2 jaar geleden maakte ik voor Roos haar eerste poezenkleedje. Dat al snel haar lievelingskleed werd. Qua borstomtrek is ze nog niet veel gegroeid dus kan het kleedje nog dienen als bloesje maar ze verdiende wel een nieuw poezenkleed. Zelf ben ik geen megafan van het stof maar ik moet het niet aandoen hé :-).
 








Die 2 poezenknoopje moest ik hiervoor toch echt wel gebruiken :-).
 





Té schattig zonder tanden.







2 jaar geleden zag mijn mini er dus zo uit, ooooohhh smelt, oooohh kus!
 

 
 
 
 
Stof: sweej-ke, mijn stoffenwinkel om de hoek.
Patroon: Irene van Bel'Etoile
Knopen: Veritas
Jas: Strass
Schoenen: Uggs
 
 
Wil je Irene ook graag maken? Je vindt het patroon en werkbeschrijving van
 Isabel van Bel'Etoile hier.
 
Check de blogtour voor meer moois van Irene:
 
 
                                             Made by Mazella - Flaflinko - Woohoo by Davina - Inspinration

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk jurkje, heerlijke foto's! Dat detail met de poezenknoopjes vind ik gewoonweg geweldig. En wat een superschattige foto van 2 jaar geleden! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een 'purfect' kleedje voor je schattige dochter. Mijn kleine meid zou zeker zo'n poezenkleedje willen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze groeien zo snel hè! Mooie jurk voor een knappe meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poezekes, das altijd scoren ;-). Heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen