vrijdag 6 januari 2017

Happy M-year

Anke van de blog aamore had een super idee: haar favoriete patronenmaakster (Marte van Compagnie M) een origineel cadeau geven.  Het concept: een groep van testers/bloggers naait iets voor  iemand anders, gebaseerd  op één van de patronen van Compagnie M.
 
 

En dat was de start van ons geheim project, de groep 'Happy M-year'. We wisselde anoniem informatie uit, de juiste maten, lievelingskleuren, voorkeuren voor stof enz ...
We kregen elk een naam voor wie we moesten naaien. Ooooh spannend. De info werd dubbel gecheckt, de blog werd zo vaak herlezen dat ik hem bijna van buiten kende ... en oef, de inspiratie kwam... Stiekem wel een beetje blij met de naam die ik kreeg. Ik zou met plezier voor iedereen genaaid  hebben hoor, maar 'de naam' die kreeg ken ik al een beetje, of beter, haar man heb ik lang geleden gekend. Hoe grappig is het om nu zoveel jaren later een kleedje te mogen naaien voor hun dochter.
Ik maakte de Louisa met een stof van Babarum. De mouwen gaf ik kapmouwtjes volgens de techniek die ik even leende van het boek Stof voor durf-het-zelvers van Griet De Smedt. Vreselijk spannend vind ik dat naaien voor iemand anders, zou het wel passen, staat ze met deze kleur ...
Of het past bij die lieve Lene, kan je vandaag samen met mij, lezen op de blog van Els, lielebeesje. Ik hoop dat jullie er blij mee zijn x





Mijn Roos kreeg ook een pakje ... een kleedje gemaakt om de hoofdrol te krijgen in een sprookje. Een verhaal dat wordt geschreven door mijn Roos. Ze springt op haar eenhoorn, met een  koffertje vol dromen, klaar voor een nieuw avontuur...
Evi van bellevi kent mijn dochter precies al jaren. Dit is echt een kleedje voor haar. Wat een geluk voor Roos en mij dat net Evi onze naam heeft gekregen. Zij is zo wat de perfecte kleedjesmaakster voor schattige dochters. Op haar blog verschijnt de ene parel na de andere (in snel tempo :-). Dank je wel. En het past, gewoon perfect! En het is ook de juiste lengte, gewoon perfect! Met de mooiste afwerking ooit, geen mini foutje te bespeuren (dat is bij mij wel anders ;-).













Voor iedereen een happy M-year, waar zonder twijfel nog vele compagnie Metjes zullen worden gemaakt.
Dank je wel Anke voor dit leuk initiatief. Dank je wel Evi voor je sprookjesachtige prachtkleedje.


13 opmerkingen:

  1. Oh Sara, wat een lieve woorden! Ik word er even stil van. Zo blij dat het maatje goed is. En wat een prachtige dame. Heel veel plezier er mee en happy 2017 voor jullie allen x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super he, als het plaatje klopt! Echt héél mooi! En ook jouw creatie past en staat Lene als gegoten! Bedankt om mee te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bedankt voor de hele organisatie. Het was super leuk!

      Verwijderen
  3. Oh, twee mooie jurken! Heel benieuwd was ik naar die sprookjesjurk na de teaser.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh geweldig mooi! Zowel het jurkje dat je krijgt als geeft!!! Mijn meisjes staan hier naast me en zijn onder de indruk van de stof! Moest je het ooit wegdoen..... ;) ;) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als hij te klein is voor Roos, is deze voor jouw meisjes x

      Verwijderen
  5. En of we er blij mee zijn! En het is trouwens ook behoorlijk perfect hoor!
    Roos ziet er prachtig uit, inderdaad een echt sprookje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een echte sprookjesjurk ook! Ze staat er super mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat is er precies eentje op haar lijf geschreven! Ze staat er prachtig mee. En dat jurkje dat jij maakte, vind ik ook erg mooi. Die mouwen, dat ga ik hier ook eens toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen