woensdag 4 januari 2017

Mare, een nieuw gratis patroon

Wij worden verwend ... het ene na het andere gratis patroon verschijnt hier.  Deze keer een babysweater patroon, als je het mij vraagt konden we dat nog goed gebruiken. Na een weekje op vakantie zonder naaimachine, vloog ik er dezelfde avond in en maakte 4 Mare's (wel niet allemaal op 1 avond, maar toch op 1 avond en 1 dag :-), een verslaving is het, dat naaien ;-).
Mijn baby Ella, met haar 17 maanden,  kan nog in maatje 80-86, de maten vallen ruim.
2 standaard Mare's toont ze aan jullie. Niets aangepast aan het patroon, dat hoeft ook niet, perfect zitten ze.
 (Wel even opletten, rekt je stof niet, maak de hals-en mouwboorden dan wel wat langer als het patroon)







Ik begrijp heel goed als je nu denkt, oei is dat er niet een beetje over? Geweldig toch! Af en toe mag dat, zo net dat tikkeltje erover. Ella vindt het prachtig, ooohh aaahhh zegt ze terwijl ze met dat mini vingertje wijst naar de blaadjes. Volgens mij voelt ze zich als een plant :-) hihihihi.



Een beetje duurder is deze stof wel, maar onmiddellijk als je ze verwerkt voel je waarom, echt heel goede kwaliteit, zo zacht en tof om mee te werken maar vooral zoooo mooi.

Ze doet me een beetje denken aan de bananenbladerenstof van Maan, waar ik achteraf gezien, veel te weinig van heb gekocht.



Deze Mare vroeg om een behorende broek, dat was Silke, de patronenmaakster van Mare, haar idee ook. Heb je haar blog, spoetniksels al gelezen over deze coole babysweater? Samen met  het patroon en uitgebreide handleiding kan je dat  hier doen.





Mare nr 2,  in een beige glinsterende sweaterstof, glitter glitter!





Mare 3 is omgetoverd van sweater naar een kort jurkje. Aan de hand van een goed zittend kleedje van Ella, tekende ik een soort van sweater - A-lijn kleedje. Ik paste de tutorial van noortjeprullemie toe om er iets extra aan te geven.
Het is niet zo eenvoudig om mooie foto's te nemen van de 1.5 jarige, die een sterke wil heeft en echt geen zin meer had in Mare nr 3 en 4. Voor de nr 3 heb ik snel een paar slechte gsm foto's mogen nemen van Ella. Bij Mare nr 4 is de baby gewonnen :-). Geen foto's meer met model, dat zat er echt niet meer in.




 
 
 
 
 
 
 
 
"Ken je mijn lievelingstechniek al om mouwboorden af te werken? 6 centimeter omzomen, vaststikken, de zoom nadien 2 cm terug omplooien en op 2 plaatsen even vastnaaien. Zo zie je geen stiksel."











De laatste Mare is het gewone patroon gemaakt met een tricotstofje, dat gaat dus ook!





Dank je wel Silke om dit leuke patroon met ons te delen x.
 

Welke stof gebruikte ik?
 
Mare 1: sweaterstof - Bellelien
Mare 2: sweaterstof  - Mondepot
Mare 3: stevige tricot - Stoffenspektakel
Mare 4: dunne tricot - Stofopzolder

XXX

Om je helemaal te overtuigen om Mare ook eens te maken, kan je hier inspiratie opdoen:

zondag 1 januari: spoetniksels met patroon en handleiding
maandag 2 januari: hutsepruts en madebylot
dinsdag 3 januari: madebylarth en made-by-ilskepilske
woensdag 4 januari: sheenablogt, lunatiek en mijnlevenmet4helden
donderdag 5 januari: liesellove en khadetjes
vrijdag 6 januari: c'est saar! en vnila
zaterdag 7 januari: petitbiscuit en wollebol
zondag 8 januari: just delphine en fairy tailors
maandag 9 januari: frullemieke, kaatjenaaisels en siskobymieke 

17 opmerkingen:

  1. Oh tof! Ik kende het patroon nog niet. Wil het toeval dat ik hier de zaligste sweaterstofjes heb liggen, maar nog geen patroon had voor ons jongste patatje van 16 maanden. Deze komt zeker in aanmerking. Bedankt dus, ook voor de inspiratie met al die verschillende, toffe versies. Mijn favorieten zijn 2 en 4 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh leuk om te lezen :-). Deze sweater heb je snel gemaakt, ik zou het zeker doen. Ella is vandaag in nr2 (mijn favorietje ook)naar kribbe, oh ze was zo schattig :-)

      Verwijderen
  2. Heerlijk patroontje he! Hier gaan er ook nog een heleboel volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, jij schoot er meteen van door! Zo veel mooie Mares!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik had mijn naaimachine zo gemist op vakantie ... beetje eng eigenlijk :-), dus had ik wat verloren tijd in te halen :-).

      Verwijderen
  4. Oh, wat een pracht!
    En dat jurkje... smelt ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fan van die zwart witte versie! Goed om te weten dat er een gratis babypatroon op de markt is! thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stevig van start gegaan met die Mare, maar leuke naaisels allemaal!! Vooral het jurkje is keischattig. Nu duim ik zeker dat ik mijn toekomstig metekindje een meisje wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo mooi! Ik vind die eerste versie het mooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk! die laatste vind ik de mooiste maar de rest eigenlijk ook wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wauw wat prachtig! En dat kleedje 😍 heel erg bedankt voor jouw mooie bijdrage!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo Leuk! Sweaters heb je nooit teveel met kleine zelf-doeners in huis 😊

    BeantwoordenVerwijderen