maandag 18 september 2017

Olé voor mij!

Het is misschien niet helemaal eerlijk .... veel te weinig naai ik voor mijn Cisse .... dan koop ik het Olé patroon voor tieners (want het andere patroon is te klein) van zonen 09 en aaaah dan maak ik een Olé voor mezelf.
Geen idee vanwaar die kronkel kwam maar ik ben er wel blij mee :-) :-)  en bij deze staat het zwart op wit: ik zal het goed maken en een nieuwe Olé voor Cisse maken.







Ik deed een paar aanpassingen aan deze Olé voor tieners:

Ik tekende de Olé 2 maten groter uit.
Tekende de hals een beetje anders.
Maakte hem iets korter 
(dat moest ook wel want anders kwam de puzzel van de zorgvuldig-uit-elkaar-gehaalde-rok niet uit).
 Ik koos voor 3/4 mouwen (met extra kant dat ik erop naaide)
Geen dubbele Olé wel eentje met een met de hand genaaid beleg 
(Amai! Een mooi afgewerkt resultaat maar je moet er wel veel geduld voor hebben).









Stof: 
Zo lang geleden kocht ik ooit een veel te grote rok in de kringloopwinkel, de liefde voor de stof was te groot ;-).

Patroon: 


Fotograaf:
Cisse, mijn zoon van 10 jaar, die oog heeft voor schaduwen die cool zijn ;-). 

xxx

7 opmerkingen:

  1. Knap! En supertoffe foto's! Je zoon heeft talent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi. Zo'n werkje waar je zolang aan bezig bent geweest geven meer voldoening voor jezelf. Zoon groeit daar toch te snel uit. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, de stof/kleur en het modelletje staan je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schoon, die Ole! En ook mooie schaduwen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een super mooie Ole! Ik ga zaterdag mijn maten eens vergelijken met de jouwe om te zien of ik dat truukje zou kunnen overdoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen