maandag 16 februari 2015

Folie(fde): Hoe maak ik een verkleedpak?

 

 



Al 8 jaar is het grote, de grootste liefde met Folie. Cisse blijft trouw aan zijn eerste dikste vriend. Voor carnaval wou hij graag Folie zijn. Geen Zorro, ridder, Rox-jongen, neeen FOLIE! OOh zo lief. De volgende ochtend werden alle kasten , kringloopwinkels onderzocht naar badjassen om aan de slag te kunnen.

Als patroon tekende ik een poncho. Je start met een rechthoek dat je dubbel vouwt. Voor de lengte meet je de gestrekte armen (van het ene hand naar het andere hand). Voor Cisse is dat 1.30 cm.





Je tekent vanuit het middelpunt (65 cm) 2 cirkels.
Cirkel 1: Je maakt van je rechthoek een cirkel. Vanuit het midden teken je een straal van 1.30 cm
Cirkel 2: De halsuitsnijding. Vanuit het midden teken je een straal van 7 cm. (Kleiner of groter, afhankelijk van het hoofdje. Let wel op, hoe groter je de straal tekent, hoe groter ook de halsuitsnijding. Mijn tip, niet te groot).






Nadien tekende ik nog een kraag en kapje helemaal op maat van Cisse zijn hoofd. De onderzijde van mijn kraag meet 28 cm, zo past hij mooi in de halsuitsnijding van de poncho. Ik tekende de kraag redelijk hoog, zo heeft dat halsje geen koud tijdens carnavalstoetuitstappen.

Nog 2 oren eraan, een snelle malse foliebroek, en klaar!





Met dit patroon kan je even goed een draakje, roodkapje, diertje enz maken voor als er andere kindjesvoorstellen op je af komen :-).



Steeds benieuwd naar jullie creaties geïnspireerd door 'de poncho', 'de muts' of 'de sjaal'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten